07-02-2011 - mulleres
06-02-2011 - Pic Coma del Forn (Tavascan)
06-02-2011

El dissabte anem cap el pic de Pedrons per la vall de Balandran, el començament de la vall la cosa justeja de neu però a mesura que anem pujant la cosa millora. La baixada la fem sobre neu pols per la coma que baixa cap el estanyet.
El diumenge, desprès de desistir de anar cap a Ransol i el sector de la Pala de Jan degut a que la neu esta molt amunt tornem a buscar la neu pols a la cara nord de Pas de la Casa i anem a buscar el Pic Negre d’Envalira. Deixem el cotxe al aparcament de baix de les pistes i enfilem cap el Estany de Fontnegre, deixem el Pic de les Abelles al nostre canto dret i del seguim remuntant per el marge esquerra per entrar en un torrentet a on tenim que anar obrint traça sobre neu pols, el torrent acaba en un replà a on tenim a la esquerra el Port de Fontnegre i a la dreta el coll dels Isards per el qual tindrem que baixar desprès. Ens quedaran unes quantes llaçades fins dalt el port, un cop aquí ja veiem la suau pala que ens portarà al cim. Traiem pells i comencem la primera baixada en direcció la Coma de Campcardós, la neu aquí ja és troba una pica primavera i la calor és fa notar. Un cop arribats al Estany Negre tornem a posar per per remuntar de nou cap el port, la baixada d’aquest la fem decantats cap a la nostra dreta amb bona neu pols fen al final una diagonal per anar a buscar el coll dels isards. Al davant ja tenim les pistes i la última i bona baixada que aprofitem al maxim.

Foto 1
:pujant el Pedrons.foto d.puig(jj)
Foto 2
Foto 3
:el cim . foto d.puig(jj)
Foto 4
:en front el pic de les Abelles
Foto 5
:foto d.puig(jj)
Foto 6
:el port de Fontnegra. foto d.puig(jj)